Programma Kunstenaarsbal 2015 bekend

Stadsschouwburg Amsterdam omgetoverd tot multidisciplinair kunstenfestival

09 APRIL 2015, AMSTERDAM
Samenvatting
Op zaterdag 23 mei organiseren Donker Collective en SSBA Salon de derde editie van Het Kunstenaarsbal in de Stadsschouwburg Amsterdam. Tijdens dit multidisciplinaire kunstenfestival komen de werelden van beeldende kunst, fotografie, performance, theater, film, audiovisuele kunst en muziek bij elkaar. Op het evenement - waar zowel kunstenaars als kunstliefhebbers elkaar kunnen ontmoeten - tonen galeries als Peter Klashorst Gallerie, Amsterdam Street Art en No Man's Art Gallery werken van verschillende kunstenaars. Ook worden er diverse ruimtes gehost door kunstcollectieven als Eddie the Eagle Museum en LIMA. Bovendien treden er vele muzikale acts op waaronder Doppelgang en Orpheo the Wizard.

Kunst toegankelijk presenteren aan breed publiek
'We zijn Het Kunstenaarsbal gestart om kunst op een toegankelijke manier te presenteren aan een breed publiek. Tegelijkertijd willen we een mooi podium bieden aan jong kunsttalent, terwijl we ook met gevestigde kunstenaars werken. Zo zijn we een plek voor iedereen die met kunst bezig is. Makers van alle generaties kunnen tijdens Het Kunstenaarsbal liefhebbers, curatoren, journalisten, de museumwereld en verzamelaars ontmoeten,' zegt initiatiefnemer Fela Donker (26).

Open Call voor jong talent
Als toevoeging op het programma heeft Het Kunstenaarsbal dit jaar een Open Call uitgeschreven voor jonge kunstenaars. Een commissie van curatoren, waaronder Stadsschouwburg-directeur Melle Daamen en Foam-curator Zippora Elders, selecteert de beste ingezonden kunstwerken. Vervolgens worden die werken tentoongesteld tijdens de expositie voorafgaand aan het avondprogramma.

Kunstenaarsbal 2015
Stadsschouwburg
Leidseplein 26, Amsterdam
Expositie: 13.00-19.00 uur