Kult&Ace neemt millennialbureau Novel over

266706 7d4319cf ec58 4502 89c0 4fd52566c99e 8598af large 1512392113

Amsterdam, 4 december 2017 - Millennial consultancy Kult&Ace neemt millennialbureau Novel over per 1 januari. De twee Amsterdamse bureaus beschikken over een wederzijds aanvullende expertise in jongerencommunicatie. Kult&Ace, het eerste millennialbureau van Nederland, werkt voor commerciële opdrachtgevers als Hennessy, PUMA en The Student Hotel. Novel maakte naam in de cultuursector met opdrachtgevers als De Nationale Opera, Stadsschouwburg Amsterdam en IDFA.

Motor achter innovatieve campagnes en projecten

“Wij hebben Novel als collegabureau leren kennen als de motor achter veel vernieuwende campagnes en projecten in de culturele sector. We waren zelf als gast aanwezig bij diverse evenementen van SSBA Salon, het innovatieve jongerenmerk van de Amsterdamse Stadsschouwburg. We zijn Novel blijven volgen en waren onder de indruk van de spraakmakende campagnes in 2016 en 2017 voor het Opera Forward Festival van De Nationale Opera. Dit jaar heeft Novel haar profiel aangescherpt richting Millennial Agency, een focus die naadloos aansluit op de positionering van Kult&Ace. Na verkennende gesprekken nemen wij nu officieel het klantportfolio van Novel over. Hiermee verbreden we als Kult&Ace onze scope verder en creëren we – na succesvolle culturele projecten voor Gemeente Amsterdam en Stichting Nachtburgemeester – een nog betere basis in de cultuursector”, aldus Melanie Bosveld, oprichter en managing director van Kult&Ace.

Gedeelde visie op verbinding merken met millennials

“Kult&Ace en Novel hebben dezelfde visie op de verbinding van merken met millennials. Daarom zijn we zeer verheugd over deze vriendschappelijke overname. Met gepaste trots kijken wij terug op ruim 30 mooie projecten die we de afgelopen jaren mochten uitvoeren voor enkele van de belangrijkste culturele organisaties van Nederland, waaronder Het Concertgebouw, IDFA, Prins Claus Fonds, CJP en De Nieuwe Kerk Amsterdam. Tegelijkertijd geeft de overname door Kult&Ace ons de gelegenheid om als partners nieuwe professionele uitdagingen aan te gaan, terwijl wij weten dat onze opdrachtgevers in goede handen zijn,’ zegt Maarten K. Bul, founding partner van Novel, die de komende tijd als adviseur de overname begeleidt. Novel-partner Maurice Seleky gaat aan de slag als hoofd marketing & communicatie van Pakhuis De Zwijger, het onafhankelijk platform voor creatie en innovatie in Amsterdam.

Noot voor de redactie: De beelden in dit persbericht zijn doorklikbaar naar high resolution beeldmateriaal. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Patricia Douma

06 - 159 56 555