IDFA kiest Novel voor millennialstrategie

Het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) gaat samenwerken met millennialbureau Novel. IDFA is sinds 1988 uitgegroeid tot het grootste documentaire filmfestival ter wereld en ontvangt jaarlijks 280.000 bezoekers. Novel ondersteunt IDFA met de ontwikkeling van een nieuwe jongerenstrategie voor het festival, dat van 15-26 november zijn 30e editie beleeft.

249231 idfa%20x%20raised%20by%20krump%20(2016%20maceo%20frost) ba6e33 large 1496408982

Programmering geschikt voor jongere doelgroep

Het festival presenteert jaarlijks een programma met meer dan 300 documentaires en documentaireprojecten, aangevuld met optredens, nagesprekken en debatten met filmmakers, hoofdpersonen en speciale gasten. IDFA wil meer jongeren laten zien wat het festival te bieden heeft. ‘We hebben Novel ingeschakeld om met ons een nieuwe strategie te ontwikkelen om meer jongvolwassenen te bereiken met ons festival. Qua programmering zijn er namelijk veel films die bij een jongere doelgroep goed in de smaak zouden vallen, maar die willen we nog beter over het voetlicht brengen,’ zegt Cees van 't Hullenaar, zakelijk directeur van IDFA.

Wereldwijde maatschappelijke impact

‘IDFA is voor ons een gedroomde opdrachtgever vanwege de wereldwijde maatschappelijke impact die het festival met zijn films en additionele programmering maakt. Daarnaast is juist de millennialgeneratie, met zijn constante verlangen naar nieuwe inzichten en antwoorden, een sleuteldoelgroep voor IDFA,’ aldus Maurice Seleky, partner bij Novel, dat als bureau millennials verbindt met merken. Novel ontwikkelde recent ook millennialcampagnes voor o.m. De Nationale Opera en CJP.