Campagne voor eerste Strijkkwartet Biënnale Amsterdam

Novel Creative Consultancy heeft de campagne ontwikkeld voor de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam, het eerste grootschalige strijkkwartetfestival ter wereld. Dit internationale festival vindt van 27 januari t/m 3 februari 2018 plaats in het Muziekgebouw aan ‘t IJ. De campagne en de visuele identiteit door Studio Farn zijn gebaseerd op de door Novel ontwikkelde merk- en communicatiestrategie.

238805 sqba%201 d7926c original 1488973812

Vernieuwend merk in klassieke muziekwereld

‘Het strijkkwartet is de poëzie onder de kamermuziek, gespeeld door een ensemble van twee violisten, een altviolist en een cellist – een orkest in het klein. Samen met Novel en Studio Farn voeren we een campagne waarin de waarden van het genre - excellentie, vakmanschap en intimiteit - en het vooruitstrevende karakter van het festival samensmelten in de expressieve en herkenbare musicerende handen. We hopen zowel liefhebbers als ontdekkers van het strijkkwartet aan te spreken, in Nederland en wereldwijd,’ zegt Yasmin Hilberdink, artistiek directeur van de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam. ‘Zowel strategisch als creatief was het heel interessant om een merk te mogen ontwikkelen voor een nieuw internationaal festival als de Strijkkwartet Biënnale Amsterdam. Zeker omdat we het festival op een voor de klassieke muziekwereld vooruitstrevende manier willen positioneren. Dit past inhoudelijk ook bij het festival dat naast wereldtop ook een podium biedt aan jong talent,’ zegt Maurice Seleky, partner bij Novel.

238806 sqba%202 1ef401 large 1488973965