Novel ontwikkelt Zomertuin voor Stadsschouwburg Amsterdam

Eerste pop-up park van Amsterdam als creatief communicatieconcept

Novel Creative Consultancy heeft voor de Stadsschouwburg Amsterdam het eerste pop-up park van Amsterdam ontwikkeld - 'Zomertuin'. In samenwerking met café-restaurant Stanislavski is het beroemde Ajaxterras aan het Leidseplein getransformeerd tot een stadspark dat de hele zomer lang zeven dagen per week open is. Het park onderscheidt zich naast de bijzondere locatie ook door culturele programmering in het weekend, verzorgd door SSBA Salon, het jongerenmerk van de Stadsschouwburg.

Concept draagt bij aan positionering als dé culturele ontmoetingsplek van Amsterdam"Zomertuin past als creatief communicatieconcept goed bij onze ambitie om van de Stadsschouwburg dé culturele ontmoetingsplek van Amsterdam te maken. Via Zomertuin en de daaraan gekoppelde culturele programmering van ons jongerenmerk SSBA Salon hopen we deze zomer veel nieuwe bezoekers naar de Stadsschouwburg te trekken," zegt Joep Grooteman, hoofd Marketing & Communicatie van de Stadsschouwburg Amsterdam. Het Amsterdams alternatief van High Line in New York"We hebben ons bij de ontwikkeling van het creatief concept laten inspireren door projecten als de High Line in New York, waarbij een bovengrondse metrolijn is getransformeerd tot een park dat zich dwars door de stad slingert. Zomertuin is het bescheiden Amsterdamse alternatief waarmee we het Ajaxterras van de Stadsschouwburg op een speelse manier ontsluiten voor de bewoners en bezoekers van de stad," zegt Maarten Bul,  partner bij Novel Creative Consultancy. Zomertuin wordt mede mogelijk gemaakt door merken als Brand, Coca-Cola en Soekis. De programmering wordt verzorgd in samenwerking met TAFKA Creative Concepting.

Joep Grooteman, hoofd Marketing & Communicatie Stadsschouwburg Amsterdam
173388 zomertuin%20door%20bete photography%201 10ae0d large 1436454365