Wassila Hachchi lanceert crowdfundingcampagne voor online platform Dialogue Digital

D66-Kamerlid start persoonlijk initiatief voor maatschappelijke dialoog

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Wassila Hachchi is een crowdfundingcampagne gestart om het nieuwe online platform Dialogue Digital te kunnen financieren. Hachchi is dit politiek neutrale project op persoonlijke titel begonnen om de maatschappelijke dialoog te bevorderen, in Nederland en over de landsgrenzen heen. 'Met Dialogue Digital wil ik een social medium creëren dat mensen wereldwijd in staat stelt om met elkaar in gesprek te gaan over belangrijke maatschappelijke thema's. Zo dragen we met innovatieve technologie en het aloude instrument van dialoog bij aan bottom-up democratie,' aldus initiatiefnemer Hachchi (35), die namens D66 in de Tweede Kamer zit.

Met technologie werken aan dialoog en bottom-up democratie

Dialogue Digital is een initiatief van Tweede Kamerlid Wassila Hachchi (D66), die het platform  presenteerde tijdens een editie van TEDx Women in Amsterdam eerder dit jaar. Dialogue Digital voegt een nieuw element toe aan het bestaande internetlandschap. 'We gebruiken technologie om soms complexe maatschappelijke thema's te bespreken met mensen die zich overal op de wereld kunnen bevinden. Facebook, Twitter, maar ook andere social media beschikken niet over de omgeving om serieuze inhoudelijke discussies te voeren. Op Dialogue Digital bieden we die infrastructuur wel.' Het uitgangspunt is dat iedere dialoog begint met een stelling, gebaseerd op actualiteiten of onderbelichte thema's. Verder biedt Dialogue Digital gebruikers een eenvoudige en overzichtelijke interface en de mogelijkheid om filmpjes, foto's en blogs te delen vanuit andere social media.

Crowdfundingcampagne moet € 33.000,- ophalen
Dialogue Digital is al online, maar om het platform nationaal en internationaal te kunnen uitbouwen heeft Hachchi - die als startkapitaal haar eigen spaargeld aanwendde - extra budget nodig. Daarom heeft ze stichting Dialogue Digital opgericht en voert ze een crowdfundingcampagne op Oneplanetcrowd. De campagne duurt nog  60 dagen, want uiteindelijk moet er voor 1 september 2015 een streefbedrag van € 33.000,- worden gerealiseerd. Hachchi: 'Ik roep iedereen die gelooft in de kracht van dialoog op om naar draagkracht een donatie te doen, zodat we Dialogue Digital samen tot een groot succes kunnen maken. En verder hoop ik natuurlijk ook dat zoveel mogelijk mensen actief gaan worden op de site, want de waarde van het platform zit voor het grootste deel in de diversiteit aan meningen en visies die naar voren worden gebracht. Laat het grote gesprek maar beginnen.'

Website Dialogue Digital

Website crowdfundingcampagne Dialogue Digital